Thursday, November 25, 2010

kalau nak baca, dipersilakan

ok mari kita mulakan cerita baru..tarik nafas dalam-dalam.

bismillahirrahmanirrahim..

ramai orang pelik kenapa aku buat facebook profile yang baru, buat blog baru, ada hobi baru, pendek kata segala-galanya baru lah. meh aku nak bagi tahu. Kadang-kadang bila Allah turunkan kita dengan dugaan yang kita tak mampu nak tanggung, kita akan mengeluh, menyalahkan Allah. Tapi sebenarnya kita tak tau, Allah ada aturan yang lebih baik lagi untuk kita. Hampir setahun aku berduka, sampai Puan Bonda pun risau dengan perubahan aku. "Maaf Puan Bonda, saya janji tak buat lagi". Tapi apa yang aku nampak, sejak hampir setahun itu jugak lah aku semakin hampir dengan Allah. Mungkin itulah hikmahnya. Allah sayangkan aku, jadi bila aku lalai, Dia ingatkan aku dengan dugaan supaya aku berpatah balik pada Dia :)

Aku delete blog lama sebab banyak sangat cerita duka sejak akhir-akhir ni. Aku tak tau la orang lain, tapi aku akan baca balik apa yang aku tulis berulang-ulang kali walaupun sebenarnya aku memang dah hafal dengan jalan cerita hidup aku sendiri. Dan bila aku baca balik apa yang aku tulis sejak hampir setahun kebelakangan ni, aku jadi sakit hati, sedih. 

Pernah satu ketika aku begitu berdendam dengan encik ex-bf dan family sebab kejam sangat dengan aku. Tapi bila difikirkan balik, sampai bila aku nak jadi macam tu? Siapa aku untuk menidakkan apa yang Allah dah tentukan? Dia lagi tau apa yang terbaik untuk aku. Jadi kenapa aku nak terus menghukum hati aku sendiri dengan jadi sedih sedangkan banyak lagi benda yang menggembirakan di dunia ni. Ditambah pula dengan sesi diskusi abang-adik dengan Pyan petang semalam pun sangat berkesan nampaknya. Terima kasih Pyan. Akhirnya aku pun buat keputusan untuk memadamkan segala benda-benda yang mendukacitakan dalam hidup aku termasuklah "blog kesayangan saya".

Justeru itu, mari kita mulakan hidup baru. Encik ex-bf kesayangan pun nampaknya dah bahagia dengan wanita pilihan keluarga. Jadi apa tunggu lagi, cikin. Misi memulakan pencarian pasangan hidup baru!! Ops! tak tak. Itu adalah dongengan semata-mata. Aku takmo bercinta lama-lama dah weh. Penat.. Aku nak kahwin umur 26. So ada lagi dua tahun. Tu target jela tapi. Cuma mana la tau, kot kot cepat pulak berjumpa dengan bakal suami kesayangan, cepat lah aku kahwin kot -__-"

Kalau tak, terpaksa la aku minta Puan Bonda kesayangan yang carikan. Tapi Puan Bonda selalu cakap aku comel, ada je orang nak tapi selalu jual mahal. Ok ni bukan masuk bakul angkat sendiri, tapi kenyataan. Tapi aku selalu bagi tau Puan Bonda, aku takdelah comel sangat. Sebab kalau aku comel sangat, takde chance lah nak dapat bakal suami hemsem kacak bergaya. Kan orang selalu cakap kalau isteri cun, suami mesti serabai. Kalau suami kacak bergaya, isteri nya biasa-biasa je. hihihi.

ok bye.




3 comments:

  1. oh ade blog juga? happy blogging! :D

    ReplyDelete
  2. baru nak tny apsal sume baru, found d answer here.
    just enjoy living k.

    ps: saya rindu mau lepak2 dengan kawan2 termasuk kamu.

    ReplyDelete
  3. insyaAllah :))

    saya rindu kamu jugak. university's life seemed so much fun kan :(

    ReplyDelete