Saturday, November 27, 2010

Gadis Rambut Emas Panjang Mengurai vs Ahli Sihir Kacak di Bumi Hogwarts


vs
Adik no. 4 = Rapunzel
Adik no. 5 = Rapunzel
Kakak no. 1 = Harry Potter

Kalau mengikut majoriti, confirm la aku kalah. Dua-dua aku nak tengok, tapi untuk arini Harry Potter ftw!! Kalau aku nak menggunakan kuasa veto sebagai kakak no. 1, boleh je kot. Aku yang bayar tiket, belanja makan semua weh. Diorang mengikut je. Tapi aku selalu beralah. Tak baik pulak kan, lagipun aku sayang adik-adik aku. Sebab adik no.4 selalu tolong aku iron baju keje bila aku malas gila nak buat. Kalau hantar dobi kena bayar RM1 sehelai kot. Kalau baju kurung sepasang dah RM2. So takpelah arini kakak comel bawak adik-adik tengok Rapunzel. Lain kali lah nampaknya aku menonton ahli sihir kacak di bumi Hogwarts tu. Harap-harap next week ada lagi lah T_T

Maaflah aku memang suka menonton kartun and cerita-cerita light yang tak memerlukan pemikiran yang mendalam. Penat fikir pasal keje,so tak payah la aku nak membebankan otak dengan fikir movie tu ending dia macam mana. Dulu spongebob squarepant, doraemon every week tak boleh miss. Cuma bila dah keje ni, aku selalu tak mampu nak menonton sebab kebanyakan masa aku balik keje dah malam. So bila ada cerita-cerita yang menyeronokkan ni, memang aku akan tengok lah. Aku tak suka tengok movie yang memerlukan aku berfikir banyak-banyak. Korang cakap la Inception tu best mana pun, memang aku takkan tengok. Baca preview dia pun aku dah pening. Cerita genre macam tu memang tak dapek la den nak layan. Kalau tengok pun sebab jaga hati member yang mengajak je -__-"

Cuba ajak aku tengok cerita Up, Spiderwick Chronicles, Narnia, Harry Potter, Happy Feet, Ice Age confirm aku paling excited. Walaupun Sapek and the gang cakap Spiderwick Chronicles tu tak best. Aku tetap rasa best! Kesimpulannya, aku suka gelak sebab laughter is the best medicine. Logik kan quote tu?

cop cop!tapi aku teringin nak tengok teater Natrah. ada sape-sape yang ada tiket free lebih nak disedekahkan kepada aku tak.kalau ada, jangan malu-malu. aku akan tengok dengan sopan tanpa gelak ketawa :D 

No comments:

Post a Comment